Je komt in labs, gangen, kelders en kantoren van onze faculteit en gaat op pad om te praten met hoogleraren, technici of secretaresses. Je vraagt hoe het staat met de verhuizing en wat dat met zich meebrengt en doet hiervan verslag in beeld en tekst. Met interviews, (foto-)reportages, infographics of nieuwsberichten hou je de faculteit op de hoogte van de feiten, de nieuwtjes en de verhalen van de interne verhuizingen.

Verhuizing? De faculteit 3mE groeit, in studentenaantallen en ook in medewerkers, docenten en onderzoekers. Het gebouw is een beschermd monument en laat weinig uitbreiding meer toe. Dus is er een plan gemaakt om vierkante meters te winnen en de medewerkers goede kantoor- en labruimte te bieden. In 2021 staat hiervoor een aantal interne verhuizingen gepland en gaan er labs verplaatst worden.

Het is belangrijk dat we alle medewerkers hiervan op de hoogte houden. Waarom? Kort gezegd om drie redenen: informatie, emotie en community.

  • Transparantie en informatiedeling zijn altijd belangrijk. Informatie over de uitvoering van het huisvestingsplan moet actueel, volledig en vindbaar zijn voor alle medewerkers. Het wie, wat, waar, wanneer en vooral het waarom, moeten gecommuniceerd worden.
  • Voor sommigen is de verhuizing best ingrijpend. Het is belangrijk dat zij hun verhaal kwijt kunnen. Voor iedereen is het belangrijk te weten wat er gaande is in het gebouw en wat zo’n verhuizing met zich meebrengt. We zijn een community en moeten begrip voor elkaar kunnen opbrengen.
  • En deze verhuizing is ook best spannend en interessant. Complete labs en afdelingen verhuizen, dat doe je niet dagelijks. Ook de leuke, grappige en spannende en misschien wel spectaculaire aspecten van de verhuizing willen we delen.

We communiceren nu via deze site: https://www.tudelft.nl/3me/over/huisvesting. In 2021 gaan we dat versterken met meer reportages, meer beeld, interviews, achtergrondinformatie en procescommunicatie. We zoeken een iemand die hier ongeveer 8 tot 10 uur in de week aan wil besteden. Er is een content-manager die het materiaal op de website plaatst en een communicatiemanager die eindredactie doet.

Tijdsbesteding en werkzaamheden

  • Ca. 3 uur per week in de faculteit informatie ophalen (interviews, foto’s/filmpjes, artikelen maken)
  • Ca. 3 uur per week uitwerken en bewerken van opgehaalde informatie (teksten en beeld).
  • Ca. 2 uur per week overleg; 1 x per 2 weken met faculteitssecretaris, communicatiemanager en contentmanager en 1 x per week afwisselend met de drie projectsecretarissen.

Skills

  • Goede social skills en gevoel voor verhoudingen, contacten kunnen leggen, praten en luisteren.
  • Communicatief met journalistieke inslag. Kunnen inschatten wat interessant, belangrijk of boeiend is.
  • Goed kunnen schrijven.
  • Zelfstandig kunnen werken en plannen.
  • Handig met fotografie, films en social media.

Arbeidsvoorwaarden
De verdiensten zijn ca. 14 euro per uur (schaal 7). Aanstelling en uitbetaling verloopt via een uitzendbureau. Het project zal ongeveer een jaar duren.


Heb je interesse? Stuur dan voor 28 februari een korte brief en licht toe waarom jij dit kunt en wilt doen naar c.bovy@tudelft.nl. Heb je nog vragen? Neem dan contact op met Céline Bovy, 06 24 92 87 69 of c.bovy@tudelft.nl.